Vi fikk i oppgave å skissere tre ideer til en reklame for Tine. Vi skulle ta utgangspunkt i de 12 dramatiseringskategoriene for reklame. I morgen skal vi presentere skissene for klassen. Her er mine skisser:
Produktet plasseres i hovedrollen og vekker oppsikt.
Demonstrerer hvordan produktet brukes av forbrukeren.
Her vises problemet produktet har tenkt å løse.
Viser et før og etter bilde av hva som var problemet før en begynte å bruke produktet, og resultatet etterpå.
Resultatet av å bruke produktet.
Her sammenligner jeg produktet med en konkurrent.
Hvor råvarene til produktet kommer fra.
En kjent person brukes for å anbefale produktet.
Presenterer produktet med en overdrivelse som er så stor at det oppfattes som morsomt.
Den informative vinklingen: Gir informasjon igjennom fakta. Piler, grafer, diagrammer og tabeller brukes.
Analogi: Bruker sammenligninger som; "hvit som snø" eller "sterk som en løve" for å promotere produktet.
Viser produktet i sammenheng med samtidsnyheter.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar