tirsdag 28. januar 2014

Reklame: skisser av de 12 dramatiseringskategorier

Vi fikk i oppgave å skissere tre ideer til en reklame for Tine. Vi skulle ta utgangspunkt i de 12 dramatiseringskategoriene for reklame. I morgen skal vi presentere skissene for klassen. Her er mine skisser:

Produktet plasseres i hovedrollen og vekker oppsikt.


Demonstrerer hvordan produktet brukes av forbrukeren.


Her vises problemet produktet har tenkt å løse.


Viser et før og etter bilde av hva som var problemet før en begynte å bruke produktet, og resultatet etterpå.



Resultatet av å bruke produktet.



Her sammenligner jeg produktet med en konkurrent.


Hvor råvarene til produktet kommer fra.


En kjent person brukes for å anbefale produktet.


Presenterer produktet med en overdrivelse som er så stor at det oppfattes som morsomt.


Den informative vinklingen: Gir informasjon igjennom fakta. Piler, grafer, diagrammer og tabeller brukes. 


Analogi: Bruker sammenligninger som; "hvit som snø" eller "sterk som en løve" for å promotere produktet.


Viser produktet i sammenheng med samtidsnyheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar